Firma Atari kontynuuje wskrzeszanie swoich klasycznych marek pecetowych. W zeszłym tygodniu, podczas targów gamescom, wydawca ujawnił strategię RollerCoaster Tycoon: World, a teraz ogłosił, że już wkrótce zapowie dwie nowe produkcje zatytułowane Alone in the Dark: Illumination i Haunted House. Obie będą restartami popularnych przed laty serii i po raz pierwszy pokazane zostaną podczas konwentu PAX Prime, który odbędzie się w dniach 29-31 sierpnia w mieście Seattle. Na razie wiemy tylko tyle, że obydwa projekty zmierzają wyłącznie na pecety i zadebiutują pod koniec roku.
Dla marki
Alone in the Dark będzie to już trzeci restart. Serię zapoczątkowało wydanie pierwszej części w 1992 roku na pecety. Produkcja połączyła mechanizmy przygodówki z elementami zręcznościowymi i w praktyce zapoczątkowała cały gatunek określany obecnie mianem survival horroru. Potem doczekaliśmy się wyśmienitej kontynuacji w postaci
Alone in the Dark 2, oraz trochę mniej udanego
Alone in the Dark 3, które broniło się jednak rzadko wykorzystywanymi w horrorach klimatami Dzikiego Zachodu.
Potem marka leżała odłogiem przez siedem długich lat, aż w końcu w 2001 roku seria została wznowiona dzięki premierze
Alone in the Dark: The New Nightmare. Była to produkcja mocno odmienna od poprzednich części i choć zebrała przyzwoite recenzje, to nigdy nie stała się prawdziwym przebojem. Drugą próbę restartu cyklu podjęto sześć lat temu za pomocą gry zatytułowanej po prostu
Alone in the Dark. Produkcja okazała się wielką porażką, niedopracowaną i nastawioną znacznie mocniej na akcję niż poprzedniczki. W rezultacie nie była w stanie ani zadowolić starych fanów, ani zdobyć nowych. Pozostaje mieć nadzieję, że firma
Atari wyciągnęła z tego odpowiednie wnioski i
Alone in the Dark: Illumination zaoferuje nam powrót do korzeni.
Natomiast
Haunted House to marka zapoczątkowana w 1982 roku na konsoli Atari 2600. Pierwowzór uznawany jest za jednego z najstarszych przodków survival horroru. Cztery lata temu do dystrybucji cyfrowej na pecety i konsole trafił remake, ale było to pozycja słaba, której nie udało się skutecznie wskrzesić tej marki.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2014-08-20 12:50:30
|
|